rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-05
21:21:40

5 Juli
Nu ser det ut som att åska rullar in. Kan höra mullrande i fjärran. Hoppas på ett drop i temperatur. Blev 41 grader idag. Nu är det officiellt för varmt. Njuter av att åka buss och få sitta i någonting med luftkonditionering. 
 
Men är det sommar så är det. Det har varit en väldigt lugn helg, mycket sol, bad och läsning. Igår spenderades förmiddagen på stan i jakt på en ny bikini. Hittade en på Inter Sport som jag känner mig rätt nöjd med. Köpte dessutom en ny bok att ha som läsning intill pool- /strandkanten. 
 
Fjärde delen i Lars Keplers deackarserie. Kan starkt rekommenderas!
 
Middagen bestod i en egentillverkad kycklingsub. 
 
Idag var det återigen strålande sol. Dock istället för att som vanligt gå bort till poolområdet precis intill bestämde jag mig för att se om det fanns några naturliga badplatser. Det är förbjudet att bada i den största floden Rhein som flyter genom Mannheim. Orsak var väl inte helt klart men antar att det beror på den tunga industrin som ligger längs hela floden. Hittade istället ut till en liten sjö en bit utanför Mannheim (Ludwigshafen om man ska vara noga) som heter Stollenwörthweier och som visade sig vara väldigt trevlig. Lite litet område att lägga filten på men det fanns en enorm brygga som jag lade mig på med resultat bränd rygg, randig mage och rödfläckiga lår p.g.a. ingen skugga. Man kan tydligen inte lägga sin bleka kropp under direkt solljus utan att senare se ut som en ogenomkokt kräfta. Är dock inte så farligt dock, var mycket noga med att smörja så räknar med att det röda försvinner tills imorgon eller överimorgon. Fram tills dess blir det till att hålla sig i skuggan som vanligt. 
 
Bryggläge en härlig sommardag. Badplatsen påminner om dyket i Njurunda. 
 
Har kommit fram till att man bör unvika spårvagn då dessa är som en omkringfarande bastu medan bussarna är ordentligt luftkonditionerade och man tänker att man skulle nog kunna spendera några timmar med att bara åka runt runt istället för att behöva vistas i värmen. Igår tog jag en promenad runt min vanliga sträcka på kvällen för att trotsa värmen, blev svettigt men trots det fullkomligt genomförbart. Det händer inte ofta men ibland ser man någon tapper joggare, det gäller att dricka mycket vatten!
 
Imorgon är det tillbaka till kneget som gäller, känns ändå skönt att ha något att göra annat än att ligga och sola hela dagarna. Har en känsla av att jag skulle börja plugga redan nu men saknar motivation. Kommer ångra detta bittert i September. 
 
God Kväll!
 

Kommentar:
#1: Jonna

Naaaaaaaajs :)

2015-07-12 @ 08:37:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: