rebeccamellberg.blogg.se

2014-08-25
19:00:03

25 Augusti
Nu börjar äventyret på riktigt. Har anlänt i Mannheim och gjorde ett första besök på universitetet idag. Är fortfarande några papper som måste lämnas in, skrivas under och gås igenom innan jag är officiellt inskriven vid Mannheims Universitet!
 
Dagen har varit lång och tröttsam med en stor försening på tåget från Frankfurt flygplats men annars gick allting smidigt. Var lite förvirrande att hitta till lägenheten som jag ska bo i den här veckan men staden är relativt liten vilket gör det lite lättare. Lägenheten är jättefin och lyxig, och den ligger dessutom väldigt centralt. 
Här kommer några bilder:
 
Badrummet, inklusive badkar!
 
Vardagsrum
 
 
 
Här ska jag sova i en vecka
 
Nu blir det kycklingsallad och film tills läggdags. Har gått runt hela staden idag och kan nu konstatera tre saker, mina nya träningsskor är väldigt sköna, Mannheim är inte så fult som ryktet säger och jag har nu ingen känsel i fötterna. Ska försöka ta lite bilder på staden och universitetet imorgon. Trodde vädret skulle vara bättre men idag har det varit 20 grader och mulet med några små skurar regn.
 
Hoppas på att allt går smidigt imorgon och att jag kommer trivas här. 
Godnatt!
 

Kommentar:
#1: Jonna

Whaaaaaat! Vad har du hamnat på för ställe? Synd att det bara blir en vecka. Sen då?

Soffa! TV! Omg! Du glömde visa köket!

Idag ska jag till parken med Anna och Karin! Hade precis klivit av bussen igår när samtalet bröts. Imorrn börjar jag jobba igen, stänging ca 16-00. Hur ser ditt schema ut? Så jag vet när det är passande att försöka ringa dig! Vågar inte nu, för du kan ju vara upptagen med viktiga grejer!

Snart september, då kan jag komma och hälsa på!

Är det en lavalampa på sängbordet?

KRAM<3

Svar: Helt galet va!! Köket är liksom inne i den där luckan som ser ut som en bar. Åh vad kul att Anna och Karin. Schemat den här veckan är lite osäkert, får antagligen veta idag hur schemat ser ut för nästa vecka...
Längtar! och ja det är en lavalampa haha...
Kram
rebeccamellberg.blogg.se

2014-08-27 @ 09:32:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: