rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-03
22:18:03

3 Juli
Klockan är nu tio på kvällen och vi har 34 grader ute. Värmen verkar hålla i sig vilket skulle kännas roligare om vi hade luftkonditionering på jobbet, eller om det överhuvudtaget fanns luftkonditionering i Tyskland!
 
Min nya bästa vän
 
Gjorde min andra jobbdag idag, svettigt men väldigt roligt. Idag anlände de amerikaner som ska studera tyska i sex veckor i Mannheim, trötta men glada! Efter välkomstmötet fick vi på internationella kontoret lämna våra datorer en stund och hjälpa förvirrade amerikaner att hitta till sina boenden. Det gick väldigt smidigt med undantag av ett litet missöde med en förväxlad nyckel till en av mina, vilket dock löstes väldigt smidigt av mig om jag får säga det själv :D Blev en lång dag allt som allt med mycket nya människor. 
 
Sitter och väntar på en amerikan som ska få bli "eskorterad" till sitt rum
 
 
Efter jobbet var det inte mycket annat att göra än att åka hem, byta om till bikini och gå bort till Mannheims största utebad som lägligt nog ligger granne med mitt boende. Där har jag nu spenderat min kväll och har en känsla av att det kommer bli så en tid framöver, då det är för varmt för någon annan aktivitet. 
 
Har inga bilder på badet, men här är en från Google som någon tagit uppifrån. Väldigt stort!
 
Nu har man duschar kallvatten och ätit middag. Då återstår endast film innan man ska försöka att somna innan man börjar svettas! Läste dessutom ut min bok idag så får inte glömma köpa ny imorgon. Boktips tas gladeligen emot!!
 
Godnatt 

Kommentar:
#1: Jonna

Haha, vill skämta om hur du är 'eskortflicka'!

Asså what! Hur kan de där bassängerna vara gömda i området!?

Vilken film?
Hur slutade boken!?

Är det bara böcker på tyska som gäller?

Svar: Haha! Ja området är större än man tror :D Blev ingen film per se utan har börjat sett Arrow. Pojken var död hela tiden, och mamman dödade kidnapparen... Ja i princip :d
rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-05 @ 17:41:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: