rebeccamellberg.blogg.se

2014-08-27
10:22:15

27 Augusti
Idag är den officiella välkostdagen för VWL, med andra ord nationalekonomerna och min klass. Igår var det allmänt för alla nykomlingar, sammanlagt är vi 4000 st! Startade dagen med en (hyfsat) god naturell youghurt med granola.
 
 
 
Vi blev indelade i grupper och vi satt alla med efternamn L-P i en stor Aula och lyssnade på alla möjliga organisationer och instutitioner. Efteråt träffade jag två tyska tjejer som studerar Psykologi och Kultur&Ekonomi och vi gick och hade kaffe. Det var mycket trevligt och kul att kunna prata tyska i ca 3 timmar! Efter det gick jag och visade mitt sjukförsäkringskort och fick ett papper så jag kunde avsluta inskrivningsprocessen. Har fått så sjukt mycket papper och info dessa två dagar!
 
Igår kväll var det tänkt att vara en "första-festival" vid floden men på grund av vädret kunde den inte hållas och det blev mingel i Aulan och sen en runda genom Mannheim där de visade olika barer som är populära bland studenterna. Träffade några riktigt trevliga människor bland annat en tjej, Mika. Vi har bestämt att gå på matteförberedningskursen nästa måndag. 
 
Nu är det dags att gå till universitetet och starta dagens äventyr. Jag vet att jag sa att jag skulle lägga upp bilder på universitetet och staden men har inte hunnit gå runt så mycket men det kommer så fort jag får tid! 
 
Ha en bra dag!!

Kommentarer:
#1: Jonna

Wohooooo!

2014-08-29 @ 13:40:59
#2: Jonna

Wohooo!

Är det fler internationella studenter?

Ser fram emot att hälsa på!

Vad händer efter att du lämnar denna tillfälliga lägenhet? Studenrum? Håller du på att leta nu?

KRAM!

2014-08-29 @ 13:48:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: