rebeccamellberg.blogg.se

2014-08-30
00:25:00

30 Augusti
Nu är introduktionsveckan officiellt avsutad och nästa vecka börjar då med andra ord allvaret... Den här veckan har varit stressig, jätterolig och verkligen omtumlande, med alla nya ansikten, nya rutiner och nytt allt. Har slitit hårt med tyskan men sammanfattningsvis kan man väl säga att det har gått bra. Ska bli spännande att se hur det går med alla föreläsningar på tyska! 
 
Idag var alltså sista dagen på introveckan, som internationell student var jag på ett sista välkomstmöte/infoträff med internationella avdelningen. Träffade en grekisk tjej som också ska läsa sin bacheor här på heltid, vilket kändes skönt att veta så att det finns flera i samma sits. Annars har jag nog inte hittat någon ny "BFF" ännu men de flesta verkar trevliga och jag hoppas kunna komma in mer i klassen när skolan väl drar igång. Fick väldigt mycket info om internationella studenternas evenemang och det verkar finnas en del skojiga grejor där så det blir nog ett fullspeckat schema. 
 
Som sagt har jag bara detta rum den här veckan fram tills måndag, sedan blir det studentkorridor. Har ett kontrakt på ett år så förhoppningsvis förflyter allt smidigt vid inflytt så att inget har krånglat och man står utan rum! Är mycket papper att hålla reda på och börjar känna mig smått förvirrad med allt från boende till att välja klasser. 
 
Då är det skönt att inte allt är nytt. Har precis kommit hem från en kväll med Krystyna i Heidelberg. Skönt att se ett välbekant ansikte och miljö. Älskar den staden så sjukt mycket, känns bra att det är så nära dit! Nu blir det skönhetssömn och imorgon blir det schemapussling, regestrering vid Mannheims stad (alla utlänningar måste registrera vart man bor, inte krångligt om man kommer från inom EU). 
 
Blev inge bilder idag heller men ska verkligen försöka imorgon!
 
Godnatt och sov så gott

Kommentar:
#1: Jonna

Åååh, saknar att hörs grekiska!

Det är tänkt att jag ska stanna i Frankrike fram till den 9:e oktober. Skulle kunna hälsa på dig under en helg då, om det passar dig bättre. Plus att då har jag fått min nästa lön. Den senaste var inget att hurra för. Sjukskriven 3 veckor = knappt 300€..!

KRAM!

2014-08-30 @ 11:09:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: