rebeccamellberg.blogg.se

2014-09-24
21:39:43

24 September
Det var ett tag sedan jag skrev nu, ska försöka sammanfatta vad som hänt och vad som gjorts sedan sist. Under veckorna är livet väldigt inrutat, skola, äta, plugga i biblioteket, hem och äta, försöka träna eller plugga mer. I princip så ser vardagen ut. Ibland händer dock något skojigt till exempel igår kväll då jag och två kompisar från skolan åkte in till stan och tog en drink, eller häromdagen bakade jag och två rumskompisar pizza. 

Skolan är otroligt tuff, försöker kämpa på och hänga med så gott jag kan, men just nu känns det som ett mirakel om jag tar mig igenom första terminen! Funderade på att hoppa av men anser att jag har lagt ner för mycket tid, pengar och arbete på att ta mig hit och nu ska jag banne mig göra detta haha. Jag tror det största problemet är all matte, man skulle kunna tro att det skulle vara tyskan men det är det inte, matte.... Jag som trodde vi var vänner!
 
Finansmatematik, ingen favorit direkt. Som att lära sig ett helt nytt språk!
 
 
Nåja har i alla fall hunnit med lite roligheter, var på "Vinfest" eller Weinfest även kallad Wurstmarkt, förra helgen. Det påminner om selånger marknad fast större och mer fokus på intag av dryck. Åkte en karusell av varianten snurrig, kul men lite illamående, hade precis dragit i mig världens största mjukglass haha. 
 
Hann även vara med mina vänner på det så kallade "Schneckenhofparty" (Snäckgårdspartyt) som är ett återkommande inslag varje torsdag på skolan, anordnas av olika fakulteter varje vecka, väldigt kul men tröttsamt dagen efter för oss som har lektion på fredagar haha. 
 
Tänkte avsluta med bilder på rummet där jag bor men mobilen har beslutat för att inte kunna överföra bilder till datorn, ska jobba på det så återkommer jag. 
 
Nu blir det grundläggande national ekonomi och hur beskattning påverkar köpkraft och produktion i ett land.
 
Godnatt 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: