rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-16
21:33:39

16 Juli
Ännu en arbetsvecka avklarad. Just nu har vi inte så värst mycket att göra på min avdelning vilket gör dagarna relativt långtråkiga. Fick testa på att sitta i sekreteriatet häromdagen och blev genast tacksam att jag inte jobbar där. Det var ungefär som att sitta i en telefonväxel förutom att man har arbete som faktiskt ska bli gjort medan man ska besvara olika människors ofta idiotiska frågor. Idag fick jag dessutom sällskap till lunchen av en kompis från skolan, Maike, som var i Mannheim över dagen. Lunchen bestod idag av asiatiskt från Mosch Mosch med väldigt god hemgjord limonad. 
 
Finns det något roligare än att ta bilder på sin mat!?
 
 
Kan dock glädja samtliga med att jag har fått tillbaka min cykel från reparation och den funkar nu finfint, båda pedalerna sitter som de ska. Ska ta och köpa en korg att sätta bakpå för att lättare kunna transportera saker som inte får plats i ryggsäcken. Blev dessutom billigare än vad jag trott vilket naturligtvis alltid är positivt. Nästa gång blir det nog till att justera främre stänkskyddet som ger ifrån sig en aning störande ljud. 
 
Äntligen tillbaka från verkstan!
 
 Efter att jag hämtat cykeln bestämde sig jag och Rebecca (min "Mitbewohner") för att gå bort till poolen och svalka oss. Hann bli hyfsat svettig av att gå från stan till verkstan och sen cykla hem. Allt som allt måste jag ändå säga att idag har varit en väldigt bra dag. 
 
På väg in till poolområdet. Det gäller att se upp så att man verkligen låst fast cykeln!
 
I helgen bär det av ännu längre söderut nämligen till Offenburg. Anke som jag hjälpte flytta förra helgen har bjudit ner mig till sin hemstad för ett besök över helgen, och en annan tackar ju inte nej till gratis hemlagad mat! Offenburg ligger för övrigt väldigt nära Freiburg så vi får se om det blir ett besök till den numera föredetta hemstaden. Ska hur som helst bli kul att se någonting annat än Mannheim!
 
Ha en bra helg!

Kommentar:
#1: Jonna

Härligt! Spännande liv du har ;) sjölv

2015-07-18 @ 13:31:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: