rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-12
22:27:02

12 Juli
Nu har även denna helg kommit till sitt slut. Kan glädja samtliga med att jag har äntligen köpt en cykel. Tråkigt nog har jag haft sönder den redan efter dag två, vilket betyder att jag måste lämna in den för lagning imorgon... Hoppas att det inte ska bli så dyrt, ena pedalen har ramlat av så måste egentligen bara få en ny trampa, eventuellt kanske även den pinnen som trampan sitter på. Man kan tydligen inte cykla in i saker hur som helst! Borde ha lärt mig cykla innan jag köpte en cykel haha.  
 
Helgen har varit lugn, hjälpte en kompis att flytta igår. Då fick man visa sina kunskaper i att skruva möbler och bära flyttlådor, och här trodde man att man inte skulle behöva gå igenom det ännu en gång på ett tag! 
 
 
Allt ska putsas (Anke stod för den biten) byggas ihop (tur man handlat på IKEA förr!) och ställas på plats
 
 
Kan själv tycka att slutresultatet blev väldigt bra, även om jag inte stannade och hjälpte till att ordna in allt i garderober och så. Lägenheten är väldigt mysig men en lite "rolig" grej som vi upptäckte är att golvet inte är rakt. Blev lite krångel när möblerna inte kan stå upprätt men sånt går alltid att lösa med lite vanligt hederligt våld.  
 
Idag har jag varit duktig och varit på biblioteket och pluggat. Nu kan jag i alla fall inte skylla på att jag inte börjat tidigt nog! Imorgon är det tillbaka till arbetet gäller. Nu gäller det att få någon sömn men ska ta och vänta på att grannarna slutar smälla raketer först. Kan inte beskriva hur irriterande det är, känns som att vi är under attack... 
 
Nu ska jag läsa lite i Lars Keplers Sandmannen, även om jag just nu känner mig mest irriterad då det verkligen inte går frammåt i detta förbannade fall! 
 
Godnatt 
 
 
 

Kommentar:
#1: Cory

Har hittat tillbaka till din blogg igen! Kul att läsa om vad du gör nu för tiden. Visst kan man lösa det mesta med lite hederligt våld haha!

2015-07-16 @ 20:15:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: