rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-01
22:47:28

1 Juli
Efter 9 månaders uppehåll kommer nu äntligen en uppdatering på denna blogg! För närvarande har jag tagit mig tillbaka till Mannheim där vi för tillfället  oss mitt i högsommaren med 26-35 grader varmt på dagarna. Man ska inte klaga men personligen kan jag tycka att det kunde bli lite svalare i alla fall på kvällen och natten.
 
Anlände hit för två dagar sedan och har förvånansvärt nog haft ganska fullt upp. Inledde med matvaruinköp på Kaufland som följdes av en sväng till Mömax för lite småprylar till rummet samt en promenad runt min vanliga slinga. Har planerat att gå med i ett gym och börja träna och jag hoppas att jag kan ta mig i kragen och faktiskt genomföra detta inom en rimlig tidshorisont. 
 
Matinköpet resulterade i dagens middag: Kyckling sallad. 
 
 
Har påbörjat ett nytt projekt som jag kallar Extreme Room Makeover, vilket är exakt vad det låter, jag har som plan att fräscha upp och snygga till mitt stackars lilla korridorsrum helt enkelt. Idag var jag först ner på jobbet för att skriva på nya kontrakter som ska gälla under sommaren och fram till Januari 2016. Sedan bar det av mot alla svenskars köttbulle-paradis: IKEA. Hade planerat att köpa en hylla som ska bli min nya te- och kaffe-station men just idag var den slut så det fick bli lite andra skojiga prylar istället. Tänkte jag ska lägga upp bilder på när allt är klart, hoppas på fina resultat! 
 
Efter att burit eller kanske bättre yttryckt, släpat, hem saker från IKEA fanns det inte mycket annat att göra än att gå bort till Mannheims största utomhus poolanläggning som råkar ligga ca 3 minuters gångavstånd från mig. Ord kan inte beskriva känslan av att få svalka sig i en pool med 200 andra svettiga medmänniskor. 
 
 
 
 
 
 
Allt som allt har dagen varit svettig men väldigt bra. Ska väl antagligen inte lova för mycket men ska försöka uppdatera mer ofta än var tionde månad framöver. Imorgon är första arbetsdagen, ser fram emot den! 
 
Ha det så bra
 
Godnatt

Kommentarer:
#1: Mandis

Jaaaaaa äntligen uppdatering!!❤️❤️ Usch är inte alls avis på värmen där alltså, tacka vet jag vinter:D men annars lät det ju härligt!
Kram!

Svar: Haha ja börjar bli trött på att svettas dygnet runt :D Men hörde att det blev en värmebölja i Sverige igår! Kram!!
rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-02 @ 21:52:08
#2: karin

Kul att du uppdaterar! Är det fortfarande restaurang du jobbar på? Kommdu hem till Sverige nått mer i sommar? Kram!!

2015-07-02 @ 22:16:27
#3: karin

Kul att du uppdaterar! Är det fortfarande restaurang du jobbar på? Kommdu hem till Sverige nått mer i sommar? Kram!!

Svar: Hej! Ja kände att det var dags :D Nej jag jobbar på internationella kontoret vid Universitetet, trivs väldigt bra. Kommer antagligen inte hem något mer den här gången. Kram! :D
rebeccamellberg.blogg.se

2015-07-02 @ 22:16:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: