rebeccamellberg.blogg.se

2014-09-15
21:38:35

15 September
Inne på terdje veckan nu, det känns tufft men med lite ansträngning bör det gå vägen hoppas jag! Har satt mitt schema nu så det är i alla fall bra. Har endast en tidig morgon på tisdagar så det gäller att komma upp på morgnarna och inte ta sovmorgon varje dag.
 
Förra veckan var rätt händelselös, tisdagen blev det en spontan utgång med tre rumskompisar men de flesta kvällar blir att tillbringa i biblioteket eller försöka plugga hemma, vilket alltid går lite sisådär... Helgen var också relativt lugn, spelkväll på fredagen och en sväng till IKEA på lördagen. Försöker göra rummet lite mer mysigt :D. På söndagen blev det middag med en kurskompis i stan, mest för att ingen av oss hade någon mat och alla butiker är stängda på söndagar haha! Ska försöka komma igång med träningen den här veckan också, har försökt att äta nyttigt men det är svårt när man inte är hemma på kvällarna och kan laga mat, äter ofta på skolan men det blir oftast en smörgås eller liknande, är inte så billigt att äta middag eftersom den vanliga matsalen är stängd och maten i cafeterian går på vikt så det drar iväg med 5-6 euro per måltid.
 
Har dessutom införskaffat en tysk skönlitterär bok som jag försöker läsa på kvällarna istället för att bara se på film, men det går trögt att läsa på tyska. 
 
Efter Johannas rekommendation, kanske inte helt i min smak om jag ska vara ärlig...
 
 Har inte så mycket mer att rapportera, ska försöka ta mig igenom ännu ett kapitel av "Grundzüge der Volkswirtschaftslehre" (Grundprinciperna i Nationalekonomi).Är inne på min femte kopp kaffe ikväll, får se om man kommer kunna sova, men vem behöver sömn när man har tusen sidor att ta sig igenom!
 
Godnatt och plugga lugnt!
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Jonna

Väntar fortfarande på bilder från rummet!

2014-09-16 @ 16:20:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: