rebeccamellberg.blogg.se

2014-09-03
12:51:53

3 September
Ska snart dra till universitetet och ha föreläsning i Grundlagen der Volkswirtschaftslehre, med andra ord, grundläggande nationalekonomi. Har spenderat hela morgonen med att försöka få till en wi-fi anslutning men har ännu inte lyckats... Måste nog gå och be om hjälp nånstans, vi får se. Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på boendet men har varit för lat. Däremot kan  ni få en bild av universitetet eller slottet som det kallas. 
 
Huvudbyggnaden av Mannheims Universität
 
Igår var jag på "flaggparty" för internationella studenter. Man hade på sig sin flagga och träffade massa folk från andra länder, såg en hel del svenskar. Inte så mycket mer att rapportera, försöker köpa lite grejor till rummet så att det ska bli lite mer hemtrevligt. 
 
Nu ska jag åka och lära mig en massa
Ha en bra dag!

Kommentar:
#1: Jonna

Hade du en flagga? Var hittar man en flagga!?

Svar: Jag köpte en för euro i en "fanshop", de hade alla möjliga flaggor haha
rebeccamellberg.blogg.se

2014-09-04 @ 10:47:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: