rebeccamellberg.blogg.se

2014-01-20
22:55:55

20 Januari
Efter ett längre uppehåll är jag nu tillbaka och redo att uppta mitt uppdrag som er privata nyhetskälla direkt från Freiburg. Staden har inte ändrats så mycket sedan sist, lite varmare av någon anledning, lika folkligt och precis så litet som man minns det. Känns bra att vara tillbaka i Tyskland igen och jag känner mig redo inför ännu en termin av hårt pluggande och intensivt öldrickande. 
 
Helgen bjöd inte på så mycket äventyr, flyttade in i mitt nya lilla krypin, mysigt, litet och med en dusch som påminner om hur det skulle kännas att duscha under en vattenkanna, men det är skönt att kunna vara för sig själv en stund också så det känns helt okej. Familjen som jag hyr av verkar väldigt trevliga och hjälpsamma så inga problem där. Verkar dessutom som att jag kommer kunna få fortsätta jobba extra på restaurangen dör jag arbetade förra terminen vilket känns skönt. 
 
Idag var alltså första dagen av vårterminen 2014, förväntar mig en tuffare, jobbigare och mycket mer plågsam termin än den förra! Första delmomentet: Filosofi, välkommen tillbaka till att försöka lista ut vad Kant, Nitschze, Descarté och gänget menar, nu med en extra feature: På tyska! Skulle inte kunna vara lyckligare över detta. 
 
Dessutom kan jag presentera ett nytt inslag denna termin: Nyttigare Livsstil 2.0. Igår var jag ute och gick, idag blev det kycklingsallad (utan pasta kan jag tillägga) till middag. Ja jag kan erkänna att jag gick ut i Lördags och ja idag bjöd Klaus (läraren med stort L) på öl efter lektionen, men förutom det har jag bara positiva tankar kring detta. 
 
Jag förstår om ni nu undrar varför det inte kommer några bilder någon gång, men lugna sig, det kommer, imorgon. Ikväll ska jag luta mig tillbaka, titta på 2 Broke Girls och njuta av livet. 
 
Godnatt!
 
 

Kommentarer:
#1: Jonna

High five på Livsstil 2.0! Åkte till Friskis idag. Har känt mig illamående under kvällen efter magmusklernas insats...

2014-01-20 @ 23:51:08
#2: snudis

Bra att du överlevde resan till o från Amerikat ;)

2014-01-23 @ 18:51:26
#3: Ano

Bellet! Vill läsa om ditt liv!! Kram från bäni

2014-03-05 @ 18:35:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: