rebeccamellberg.blogg.se

2013-11-11
23:38:09

11 November

Nu kommer äntligen ett nytt inlägg! Förstår att ni alla längtat till detta ögonblick och nu är det äntligen här, låt uppdateringen börja. Mycket har hänt sedan sist.

I skolväg har inte ,mycket hänt, vi hade en tenta i Landeskunde (jag kallar det "Tysklandskunskap"), gick inte så vidare men ännu har man inte fått veta resultaten så man vet aldrig, det kanske gick vägen. Desto mer framgång hade jag med Grammatiktentan som jag klarade, med 4 poäng över gränsen men det spelar ingen roll, så länge det är godkänt! Annars är det nu TestDaf som hägrar, om två dagar är det dags, upp till bevis!

För att fira framgångarna med Grammatiken blev det återigen en klassfest på "Slottet". Trevligt var det, jag bjöd in Tamara och Josh denna gång efter att Tamara tjatat om att få komma till en av "Svenskarnas fester". 

Trevlig stämning efter precis framförd Livemusik från klasskamrater

 
Alltid lika charmiga :D
 
I övrigt kan jag meddela att jag tagit steget och skaffat ett tyskt bankkonto idag. Var inte så krångligt och nu är det bara att hoppas att kort och pinkod kommer fram som det ska, känns krångligt då man inte har någon egetlig address utan är mer inneboende. Jag hoppas dock att detta kort ska göra livet här i Tyskland enklare i och med att Visa inte fungerar på de flesta ställen här. Ibland skulle man bara vilja skrika: VÄLKOMMEN TILL 2000-TALET, DÄR MÄNNISKOR BETALAR MED KORT! Men Tyskland är och förblir i vissa avsikter efterblivet. 
 
En av de mest spännande sakerna i mitt liv just nu dock är den stundande resan till Los Angeles. Ja ni hörde (läste) rätt, jag bär mig av till andra sidan atlanten på Lördag! Kan knappt tro att det är sant. Ibland gället det att välja rätt vänner och i detta fall pratar jag om Jonna Olsson som lyckats vinna denna resa så förutom att åka till L.A är det dessutom helt kostnadsfritt! Som om att det inte vore nog ska vi även på Galapremiären av Hunger Games 2: Catching Fire! Är sjukt peppad. Det känns som om att även om allt går åt pipan från och med nu spelar det ingen roll.
 
För att avsluta det hela skulle jag bara vilja säga, godnatt världen. Ser fram emot att få uppleva dig på andra sidan jordklotet!
 
 
 

Kommentar:
#1: amanda

Härligt med uppdatering!!
Ha det så himla bra i USA! Så himla kul att Jonna vann:D Hoppas på en stor bildbomb från resan efteråt

2013-11-16 @ 15:45:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: