rebeccamellberg.blogg.se

2013-11-23
21:08:51

23 November
Har precis gjort mig i ordning för utgång. Ska strax bege mig hem till Tamara för lite pre-gaming men tänkte jag skulle uppdatera lite först. 
 
Som jag skrev i förra inlägget så vann Jonna en resa till LA (hur sjukt är inte det egentligen!?!) och jag blev då den lyckliga medresenären. I efterhand kan man konstatera att det var en häftig resa, premiären var jättebra och förutom lite krångel med hotellet så var det en väldigt bra och lyckad resa. Knäppte inte överdrivet med bilder men de som jag knäppte kommer läggas upp inom en snar framtid. 
 
För tillfället är det ycket plugg som ska klaras av på kort tid. Dessutom kommer Pappa och Johanna imorgon så pluggtiden lär bli begränsad nästa vecka. Samtidigt håller jag på att nästla mig in i det tyska samhället. Har i veckan skaffat ett konto och ett tillhörande bankkort, anmält mig till stadsförvaltningen (antar att det är motsvarigheten till Bürger amt, men är icke säker) samt har jag skaffat ett extrajobb. Jobbar numera extra på en Resataurang, Omas Kuche (översätts till Farmors/Mormors kök) som servitris ca 1-2 ggr/vecka. Drar väl inte in några sjuka summor men det är skönt att ha lite extra fickpengar och inte behöva dra flera tusen från sparkontot hela tiden. Lär särskilt behövas om jag stannar här. 
 
Imorgon kommer alltså Johanna och Pappa. Ska bli kul att se dom men har ingen aning om vad vi ska hitta på. Man skulle kunna säga att turistaktiviteterna är begränsade i slutet av November när det är 2 grader ute. Får hitta på någonting. 
 
På skolfronten går det sådär. Testdaf gick inte alls bra men det var kul att träffa Krystina igen iaf. Nästa vecka är det dags för tenta i Syntax (grammatik) samt ska en Literaturuppsats skrivas och lämnas in senast nästa Lördag, Wiho!
 
Släpper bekymmren, det är ju trots allt Lördag. Mot närmaste bar!
 
 
Som sagt, bilder från resan kommer inom kort. Tills dess ha det så bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: