rebeccamellberg.blogg.se

2013-10-13
21:24:34

13 Oktober
Idag har varit den minst produktiva dagen jag haft så länge jag levt. Igår var det klassfest hemma hos en klasskompis som bor i något slags slottliknande drömhus. Egen bar, jag säger bara det. I vilket fall så var det mycket trevligt och runt hälften av klassen var där. När det sedan blev dags att gå hem var klockan 8. På morgonen. Stannade till vid gyllene måsen på vägen hem och gick och la mig kl 10 imorse. På grund av detta vaknade jag kl 16, duschade, åt lite frukost och sedan dess har jag legat helt apatisk i  min säng och kollat på serier. Det var länge sedan jag var såhär sjukt trött!
 
Så till den intressanta delen, hur det gick på tentan. Om jag ska vara helt ärlig tror jag inte att jag bör förvänta mig någon karriär inom fonetik men förhoppningsvis klarade jag gränsen för vad som är godkänt, orkar inte med omtenta. Det börjar även bli hög tid att skicka in anmälningarna till nästa termin. Även om jag bestämt mig för att ansöka om att stanna här så har jag inte skickat in ännu. Vill verkligen vara säker på att jag har en backup plan om jag inte kommer in på B-kursen här i Freiburg. 
 
Imorgon är det tillbaka till skolan och verkligheten. Börjar med Grammatik del 2 nästa vecka, ser inte jättemycket fram emot om jag ska vara ärlig. Funderar på om jag ska gå och lägga mig igen och hoppas på en bättre morgondag. Börjar kl 13 imorgon så det känns skönt. Imorgon ska jag dessutom träffa min tandempartner för första gången, spännande men också lite nervöst av någon anledning. Tror det är bra för mig att få öva lite tyska muntligt.
 
Det var allt för nu. Godnatt!

Kommentarer:
#1: Jonna

Har nyss sett The Great Gatsby. Dina utekvällar låter som hämtade ur en sån värld!

Svar: Har fortfarande inte sett den!!
rebeccamellberg.blogg.se

2013-10-13 @ 23:02:55
#2: Anonym

Det låter bra! Så skönt med sådana dagar, jag har dem aldrig. Vill också plågas av tyska!

Svar: Ja det är verkligen ett kul språk. Svårt att lära. Sjukt jobbig grammatik.
rebeccamellberg.blogg.se

2013-10-15 @ 12:57:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: