rebeccamellberg.blogg.se

2013-10-16
22:36:40

16 Oktober
Grammatik. Det ska tydligen finnas ett system som går att lära sig men jag har inte hittat det ännu... Vill gråta över allt detta plugg. Känner mig trött, måste dessutom lära mig en hel del mer tyska. Mina dagar går ut på att ta mig till skolan, lyssna på föreläsning, åka hem, äta middag, plugga, sova. Börjar verkligen känna av hur det är att plugga på universitetet! Men det är kul också, det får man inte glömma, man får hålla fast vid de små glädjestunderna som uppenbarar sig emmellanåt. 
 
Känner panik blandat med ångest
 
Nu blir det övningar med Haben och Sein, vilken man ska använda i perfekt particip och varför. 
 
Godnatt!

Kommentarer:
#1: Jonna

Tycker du speglar ångesten väldigt bra på denna bild!

2013-10-17 @ 01:05:48
#2: annzo

DU ÄR BÄST! Berättade för min halvtyska klasskompis om vad du håller på med och hon blev sjukt imponerad! Heja dig!

2013-10-17 @ 23:20:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: