rebeccamellberg.blogg.se

2013-10-09
23:30:00

9 Oktober
Det är motsägelsefullt hur jag nu kommer skriva ett inlägg om hur stressad jag är och hur mycket jag måste plugga och lära mig medan jag i själva verket sitter och skriver detta. På svenska dessutom! Kanske borde starta en blogg på tyska... 
 
I vilket fall är det tenta nu på fredag i  [foˈneːtɪk]. Jag. Hatar. Fonetik. Så sjukt mycket! Varför måste det vara så komplicerat?!? Om jag slipper omtenta på detta ska jag överväga att låta denna ambitiöst tråkiga livsstil bli lite mer permanent än den varit innan. Om jag dessutom ska klara TestDaf är det dags att börja plugga för ungefär tre månader sedan, vilket innebär att livet får ta ett litet uppehåll medan jag lär mig tyska så pass bra att jag kan lura testet att jag kan det flytande. 
 
Annars är livet rätt innehållslöst just nu. Imorgon är det födelsedagsfest för Tamara men med tanke på tentan på fredag lär det bli en hemmakväll für mich. Kan inte minnas just nu om jag gjort något anmärknigsvärt de senaste dagarna men antagligen inte. Har skumma lektionstider dessutom, 16.30-18 hela den här veckan. Tyckte först det var skönt med sovmorgon men insåg att sova kan man göra efter att man lärt sig tyska. 
 
Tror jag tar och avrundar gnället här och går och lägger mig istället. Är så pass desperat att jag till och med bytt ut mitt älskade Criminal Minds mot SR:s tyska nyhetspodcaster och tysk literatur (dock inte så pjåkig, der Vorleser av Bernhard Schlink). 
 
Auf Wiederhören, Gute Nacht!

Kommentarer:
#1: Jonna

Wow, flitig! Men du är alltid det när det börjar närma sig deadline, hehe ;)

2013-10-10 @ 10:12:10
#2: Anonym

UPPDATERA DÅ! VI VILL VETA HUR DET GICK I GÅR!!!

2013-10-12 @ 18:10:21
#3: Annzo

HAHAHA! Camilles desperation! Instämmer! Uppdatering = iihi !! <3

2013-10-13 @ 20:12:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: